STIHL történelem

STIHL Történelem

1991. június 7-én, 15 éve alapította a Stihl International GmbH az Andreas Stihl Kereskedelmi Kft-t, magyarországi leányvállalatát. A vállalkozás feladata a korszerű és kiváló minőségű Stihl márkájú mezőgazdasági, erdészeti és kerti gépek elterjesztése Magyarországon.

Az Andreas Stihl Kft az elmúlt 15 év során kialakította márkakereskedői és szervízhálózatát. Ma már 240 Stihl márkakereskedő és 142 márkaszerviz biztosítja a felhasználóinknak a minőségi kereskedelmi és szervízellátást, amelyek garantált, teljeskörű alkatrészellátással párosulnak.
A 8 munkatárssal alapított Andreas Stihl Kft 1991 évi 102 m Ft-os forgalma 2005 évben 4.629 M Ft-ra nőtt, amelyet 18 munkatárs valósított meg.

A minőségi Stihl termékekkel az Andreas Stihl Kft piacvezető Magyarországon a motorfűrészek, motoros kaszák és aljnövényzet tisztítók, valamint a motorfűrész vezetőlemezek és láncok értékesítésének területén.

A magyar nemzetgazdaság jelentős ágazatai ma már elképzelhetetlenek a korszerű, megbízható és gazdaságos Stihl márkájú gépek nélkül.

A Stihl márkájú gépek minőségi tulajdonságai, a korszerű szervezetirányítás és marketing tevékenység mellett a jól képzett, elkötelezett és összetartó munkatársak biztosítják a vállalkozás sikerét.

A megnövekedett feladatok megfelelő technikai feltételeinek hosszú távú biztosítása érdekében a Stihl cég 2001 évben 3.620 m2-es, zöldmezős beruházás keretében raktár és irodakomplexumot épített. A beruházás a magyarországi piac fontosságát és a magyar gazdaság további fejlődési lehetőségét igazolja.

Az ANDREAS STIHL AG & Co., a STIHL-csoport anyavállalata, mely a németországi Waiblingben található, ebben az évben ünnepelte alapításának 80. évfordulóját. A ma már világszerte működő STIHL-csoport csírasejtje egy két fős üzem volt, amit Andreas Stihl alapított egy kis stuttgarti műhelyben, 1926-ban. A vállalat ma már nemzetközi hálózattal rendelkezik Németországban, Brazíliában, az Amerikai Egyesült Államokban, Svájcban, Kínában és Ausztriában lévő gyártóüzemekkel, valamint kiegészítő forgalmazó társaságokkal a világ 24 országában. Így a föld mind az öt kontinensén saját társaságaival képviselteti magát.
Jelenleg világszerte 8.576 munkatársat foglalkoztat. Németországban az anyavállalatnál (4 telephely, 7 üzemmel) és a belföldi forgalmazó társaságnál jelenleg összesen mintegy 3.661 dolgozó van.

A vállalat elnök-vezérigazgatója és személyesen felelős társasági tagja, Hans Peter Stihl, a STIHL-csoport örvendetes növekedését számos tényezőre vezeti vissza. Számára egyik döntő ok a globális jelenlét és a piacok intenzív megmunkálása világszerte, ami csak az ütőképes értékesítési szervezet révén vált ilyen mértékben. Az erős kutatási és fejlesztési részleg létrehozása kifizetődő volt. Ezzel sikerült a STIHL-nek az ágazatban olyan technikai csúcshelyzetet betölteni, hogy korszerű, versenydöntő minőségű termékeket vigyen a piacra és piacvezető pozíciókat szerezzen. A szervizt nyújtó szakkereskedelmen keresztül történő értékesítés a műszakilag kiváló minőségű termékek számára mindig kitűnő ügyfélszolgálatot is biztosít.

Az utóbbi 20 év alatt elért forgalomnövekedés során lényeges jelentőségű volt a STIHL termelési program nagy mértékű kiszélesítése, amely ma mindenek előtt motoros fűrészeket, motoros kaszákat, motoros aljnövényzet-tisztítókat, gyorsdarabolókat, sövényvágókat, permetezőgépeket, valamint talajfúró gépeket tartalmaz. A vállalat négy évtizeddel ezelőtt, tehát 1960-ban – az évre vetítve – 25.000 motoros egységet (motoros fűrészeket és gépeket) adott el. 1970-ben már 310.000 db-ot. A darabszámok 1980-ban már meghaladták a milliós határt, és a 2000. millenniumi évben már messze 3 millió fölé értek. A jelentős forgalomnövekedés magas követelményeket támasztott a termeléssel és az értékesítési szervezettel szemben. A gyártóüzemeket jelentős beruházásokkal kellett bővíteni, racionalizálni és állandóan korszerűsíteni, hogy a szükséges termékminőséget biztosíthassák.

A vállalat növekedését csak elkötelezett munkatársakkal lehetett elérni. Hans Peter Stihl ezért az egyik jelentős sikertényezőt a felkészült, képzett és megfelelően fizetett munkatársakban látja.

A családi vállalkozás sikertényezőjeként a társasági tagok közötti jó viszonyt és a család összetartását emeli ki. “A második alapítói nemzedék társasági tagjai az évtizedeken keresztül nagy egyetértésben és harmonikusan támogattak, részt vállaltak minden szükséges döntésben” – mondta Hans Peter Stihl úr.

A cég jelenlegi vezetése előkészítette azt az új generációs váltást, amely záloga a jövőbeni eredményes működésnek.

1 +
országban képviselet
1 +
munkavállaló világszerte
1
saját forgalmazó és marketingcég
1 +
szabadalom